Het begin van alles

Dus ja. Ik ben nu ook zo’n blogger.

Gewoon, uit het niets. Etiketje erop, bam, het is zover. Officieel, een blogger. Is dit zo’n blauwe maandag, waarop je aan iets geks begint wat je nooit afmaakt? Misschien. En misschien is dat wel precies wat ik er zo leuk aan vind.

Ik wil al jaren een blog. Mijn hoofd spint sneller dan mijn hart, maar mijn handen houden geen van beiden bij. Alle pogingen-tot-een-dagboek-bijhouden strandden na een luttele zeven pagina’s, compleet gewijd aan mijn laatste mental breakdown. Wat niet de reden was waarom ik wilde schrijven, waarop ik het boekje weer diep in de kast begraaf.

Ik wil schrijven. Ik wil dat mijn hoofd stopt met spinnen en mijn gedachten zich berusten in letters, dat ze gevangen worden in woorden en zich nestelen in hoofden die de mijne niet zijn. Ik wil groeien, begrijpen, vastleggen. Ik wil mezelf kunnen zijn, in al het pretentieuze taalgebruik waar ik zo dol op ben, zonder me ervoor te hoeven schamen.

Ik wil je vertellen hoeveel ik van taal houd. Dat ik tweedehandszaken helemaal te gek vind, niet zonder waterijsjes of cd-spelers kan, dat ik liever trailers kijk dan films en niet snap wat er zo leuk is aan Snapchat. Ik wil positief zijn, inspireren, geinspireerd worden. En ik wil dat alles doen, samen met jou.

Alle pogingen tot nu toe zijn gestrand. Omdat ik het niet mooi genoeg vond, niet goed genoeg vond, niet écht genoeg vond. Omdat ik me wilde houden aan het standaardconcept dat bij een blog hoort, inclusief een lifestylecategorie over onderwerpen die me niet écht interesseren.

Dat gaat nu veranderen.

Dus, eh, dit is het. Het begin van alles. Een frisse start, als ochtendlicht dat langs de gordijnen heen spiekt en je wangen wakker kietelt. Ik heb mijn perfectionisme even losgelaten, dus een echte structuur zul je hier niet ontwaren. En daar moet je het voorlopig maar even mee doen. Ik ben zo blij dat je hier bent. Welkom lieve lachebekjes!

(Voor een officieel voorstelrondje moet je trouwens hier zijn)

Yours joyfully fearlessly,

– Rose

Geef een reactie

