In het midden

Soms dan adem je eens diep in en realiseer je je niet, hoe bijzonder dat eigenlijk is. Gewoon. Ademhalen. Je hebt het te druk met het uitstellen van huiswerk of het nutteloos rondhangen op Facebook, totdat het tijd is om te gaan slapen. Believe me, I’ve been there. Ik weet hoe het voelt. Je zit muur- en muurvast in al je verplichtingen en al verdrinkend in de sleur kun je je weg naar boven niet meer vinden.

Tot vandaag. Vandaag wordt alles anders.

Ik maak me langzaam los van de sleur. Ik stop met het bingewatchen van series, met het uitstellen tot morgen. Met het zinloos verkwisten van tijd online. Zoveel tijd van mijn leven zit in energieloze bezigheden.

Ik wil weer leven met tijd. Dat ik ’s avonds mijn bed in duik en denk, man, wat heb ik veel gedaan vandaag. Mijn bucketlist hangt prominent aan de muur, met een pen ernaast en al. Er zijn zoveel dingen die ik wil doen, die ik blijf uitstellen. Beginnen met de ene DIY. Aan mijn boek werken. Eindelijk die gitaar weer eens oppakken om Sweet Goodbyes te kunnen tokkelen. Dat zijn doelen. Ik wil progress maken. Ik wil vooruit.

Als je ergens energie insteekt, krijg je energie terug. Exogene krachten enzo. Ook al kom je gesloopt uit school, begin. Begin met iets wat je leuk vindt, wat je echt wilt doen. Aan het eind van de avond voel je je zoveel beter. Bankhangen kost weliswaar geen directe energie, maar je wordt er alleen maar meer moe van.

Blijf niet in je sleur hangen. Ga weg uit dat midden. Het leven is beweging, las ik ooit. Beweeg. Leef.

Joyfully fearlessly,
Rose x

Geef een reactie

